Aktualności

Ponad 3,3 mln zł na informatyzację warszawskich przychodni

2010.10.18 16:10 , aktualizacja: 2012.04.23 13:56
Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Iwona Dybowska
fot. Eliza Albrechcińska
fot. Eliza Albrechcińska
fot. Eliza Albrechcińska

Samorząd Województwa Mazowieckiego przyznał unijne dofinansowanie na nowoczesne rozwiązania w warszawskich przychodniach. Umówienie wizyty u lekarza specjalisty przez Internet, sms-owe przypomnienie o zbliżającej się konsultacji czy też stworzenie interaktywnego portalu internetowego to tylko niektóre elementy dofinansowanego projektu.

 

18 października br. umowę w sprawie unijnego dofinansowania podpisali: wicemarszałek Ludwik Rakowski oraz dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Warszawa-Wola-Śródmieście. Całkowita wartość inwestycji wyniesie blisko 4 mln zł, a dofinansowanie unijne – ponad 3,3 mln zł. Zostaną one zrealizowane w warszawskich przychodniach na Mokotowie, Ochocie, Woli i Żoliborzu.

 

Dzięki środkom z Unii Europejskiej do 2012 roku stworzony zostanie nowoczesny, zintegrowany system informatyczny, który połączy ze sobą cztery niezależne placówki:

• Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Mokotów (obejmie 12 placówek),

• Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Ochota (obejmie 5 placówek),

• Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Warszawa Wola-Śródmieście (obejmie 11 placówek),

• Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Żoliborz (obejmie 11 placówek).

 

Od 2008 roku przychodnie tworzą konsorcjum, w skład którego wchodzi 39 placówek medycznych zlokalizowanych na terenie lewobrzeżnej Warszawy. Z podstawowej opieki zdrowotnej oraz ambulatoryjnej opieki specjalistycznej korzysta tu około 500 000 pacjentów. Są to głównie mieszkańcy: Bielan, Mokotowa, Ochoty, Ursusa, Woli, Wilanowa, Żoliborza oraz gminy Łomianki. W sumie stanowią oni około 10% wszystkich mieszkańców woj. mazowieckiego.

 

Realizacja inwestycji zapewni pacjentom łatwy i szybki dostęp do informacji o usługach medycznych. Wdrożonych zostanie sześć e-usług, takich jak:

 

1) E-pacjent – w ramach tej aplikacji stworzona zostanie interaktywna strona internetowa, na której znajdą się informacje dotyczące m.in. czasu oczekiwania na wizytę do poszczególnych poradni specjalistycznych oraz grafik pracy personelu medycznego konsorcjum. Strona będzie także dostępna przez telefon komórkowy (WAP);

2) E-rejestracja – usługa umożliwiająca pacjentom rejestrację do lekarza przez Internet. Każdy pacjent, po uzyskaniu identyfikatora i hasła, będzie mógł zarejestrować się na wizytę do lekarza POZ bądź specjalisty. Po zalogowaniu się w systemie widoczne będą wolne godziny w grafiku pracy personelu medycznego, a pacjent będzie mógł zapisać się na wizytę do jednej z 39 placówek konsorcjum. Rejestracji można będzie także dokonać poprzez wysłanie wiadomości e-mail;

3) E-termin – usługa umożliwiająca automatyczne wysłanie przez system przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty bądź odwołaniu czy przesunięciu terminu wizyty ze względu na nieplanowaną absencję personelu medycznego. Informacja będzie wysyłana za pomocą wiadomości tekstowej SMS lub wiadomość e-mail;

4) E-recepta – usługa umożliwia złożenie zamówienia na wystawienie recepty na regularnie przyjmowane konkretne rodzaje leków;

5) E-konsultacje – zdalne konsultacje z lekarzem za pomocą  Internetu;

6) Elektroniczna Skrzynka Podawcza – służy do składania dokumentów za pomocą portalu internetowego.

 

Oprócz tego w ramach projektu wdrożone zostaną m.in.: e-archiwum, system rozliczeń, elektroniczny obieg dokumentów oraz elektroniczny system zbierania deklaracji. Powstanie także Centralna Rejestracja Pacjentów, która umożliwi przyjmowanie wszystkich zgłoszeń rejestracyjnych pacjentów oraz weryfikację, czy nie występują konflikty kolejek (tzn. czy pacjent nie jest już zapisany na zabieg, bądź wizytę lekarską do innej placówki wchodzącej w skład konsorcjum).

 

Każdy z pacjentów otrzyma też kartę, która w czasie wizyty w jednej z placówek umożliwi szybką identyfikację w systemie informatycznym. Dzięki temu pacjent nie będzie musiał każdorazowo podawać swoich danych osobowych.

 

Inwestycja dofinansowana zostanie z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych.

Liczba wyświetleń: 748

powrót