Aktualności

Jesteśmy przyjaznym urzędem!

2015.06.18 08:50 , aktualizacja: 2016.10.21 13:15

Autor: Dorota Łucja Cichocka, Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka

  • Laureaci Pobierz: Laureaci fot. IZiRJ
  • Uroczystość wręczenia nagrody Pobierz: Uroczystość wręczenia nagrody fot. IZiRJ
  • Statuetki Pobierz: Statuetki fot. Jolanta Nalewajk
  • Dyplomy Pobierz: Dyplomy fot. Jolanta Nalewajk
  • Uroczystość wręczenia nagrody Pobierz: Uroczystość wręczenia nagrody fot. IZiRJ
  • Uroczystość wręczenia nagrody Pobierz: Uroczystość wręczenia nagrody fot. IZiRJ
  • Wręczenie nagrody Pobierz: Wręczenie nagrody fot. IZiRJ
  • Wręczenie nagrody Pobierz: Wręczenie nagrody fot. IZiRJ

W Pałacu Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnie pod Warszawą odbyła się uroczysta Gala Finałowa I edycji Konkursu o Znak Jakości „Przyjazny Urząd”, którego organizatorem jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości. W kategorii „urzędy marszałkowskie” kapituła nagrodziła Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Otrzymaliśmy także statuetkę „Innowacyjny urząd” za budowanie nowoczesnej kultury organizacyjnej z wykorzystaniem innowacji technologicznych i procesowych, które w sposób bezpośredni wpływają na jakość obsługi klienta oraz efektywność i skuteczność świadczonych usług publicznych.

 

Promocja najlepszych

Konkurs, adresowany do jednostek sektora publicznego, wyróżnia i promuje placówki cechujące się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami związanymi z kulturą pracy. W konkursie oceniano m.in.: standardy obsługi klienta (np. rozwiązania usprawniające obsługę klienta, załatwianie spraw itp.), standardy dotyczące polityki jakości, kompetencje kadr odpowiedzialnych za obsługę interesanta, stosowane przez jednostkę mechanizmy komunikacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym czy  metody zarządzania publicznego.

 

Przyjazny obywatelom i pracownikom

Jak podkreślają organizatorzy konkursu, sprawny, kompetentny i przyjazny obywatelom urząd musi starać się prowadzić otwartą politykę informacyjną, promować nowoczesne rozwiązania administracyjne i starać się zawsze szukać najlepszych dla klienta rozwiązań w ramach istniejących przepisów. Równie ważne jest zapewnienie urzędnikom właściwych warunków pracy i szkoleń, które pomagają im jak najlepiej wypełniać obowiązki. Po dwóch etapach oceny (m.in. ocena dokumentów, pozyskiwanie informacji z zewnętrznych źródeł czy sprawdzenie przez „tajemniczego klienta”, najlepszy w swojej kategorii okazał się Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Liczba wyświetleń: 535

powrót