Aktualności

Pociągi będą błyszczeć

2015.09.30 14:55 , aktualizacja: 2015.10.01 14:36

Autor: „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o., Wprowadzenie: Monika Gontarczyk

Supernowoczesna myjnia taboru Kolei Mazowieckich poprawi komfort podróżowania a tym samym przyczyni się do wzrostu zadowolenia podróżnych. Dziś uroczyście otwarto stanowisko. Wśród zaproszonych gości był m.in. marszałek Adam Struzik.

 

Pod względem zaawansowania technologicznego oraz ochrony środowiska myjnia jest najnowocześniejszym tego typu obiektem w kraju. Oprócz hali, w której będą myte pojazdy, powstało zaplecze socjalno-gospodarcze. Myjnia będzie czynna przez cały rok a korzystać z niej będą pojazdy z Tłuszcza oraz sekcji warszawskich – z Ochoty i Grochowa.

 

Kolejna inwestycja Kolei Mazowieckich potwierdza rozwój spółki, która wzmacnia swoją pozycję, rozbudowując zaplecze techniczne – zaznaczył marszałek Adam Struzik. – To ważne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia. Nowoczesna, niezależna myjnia daje możliwości lepszego dbania o pociągi, a to na pewno ucieszy pasażerów.

 

 

 

 

Jak to działa

Budynek myjni może pomieścić wszystkie rodzaje składów użytkowanych przez Koleje Mazowieckie, w tym pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Możliwe jest również mycie dłuższych (przesuwanie). Szczotki zamontowane na panelu myjącym dostosowują się do rodzaju mytego taboru: wysuwają się i zmieniają kąt nachylenia w zależności od kształtu mytego pojazdu. Aby skutecznie umyć powierzchnię na dachu, zamontowano specjalne, elektrycznie wysuwane podesty. Na górze, tuż pod dachem, został zamontowany specjalny łańcuch doprowadzający prąd i wodę. Można go zwijać na odcinku 100 m. Jest to pierwsza taka aplikacja w Polsce.

 

Ekologiczne rozwiązania

Myjnia jest budynkiem niezależnym od miejskiego wodociągu i kanalizacji. Woda pozyskiwana jest z własnej studni oraz deszczówki. Ścieki są wstępnie oczyszczane we własnej oczyszczalni. Energia jest uzyskiwana m.in. z lamp solarnych zamontowanych na dachu budynku. Ponadto myjnia ma nowoczesną kotłownię. Od marca do października woda będzie podgrzewana tylko przez lampy solarne i nie będzie potrzeby załączania kotła.

 

Inwestycję zrealizowano przy wykorzystaniu środków własnych. Jej koszt to 18,7 mln zł.

  • pociąg wjeżdża do myjni Fot. Martyna Gadecka
  • wstęgę przecinają od lewej marszałek Adam Struzik , członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich,Czesław Sulima, dyrektor handlowy Kolei mazowieckich Dariusz Grajda, Artur Radwan prezes zarządu Kolei Maozwieckich i burmistrz Tłuszcza Paweł Bednarczyk Fot. arch. UM Tłuszcz
  • ksiądz święci nowy obiekt Fot. Martyna Gadecka
  • czoło pociągu w trakcie mycia Fot. Martyna Gadecka
  • bok pociągu w trakcie mycia, widać pianę Fot. Martyna Gadecka

Liczba wyświetleń: 613

powrót