Aktualności

580 mln zł na nowe pociągi

2018.04.05 14:30 , aktualizacja: 2018.04.06 10:09

Autor: Biuro Prasowe, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska

wizualizacja nowego pociągu typu Flirt Pociąg Kolei Mazowieckich w...
na zdjęciu widać 4 osoby, 2 podpisują umowy, 2 kolejne stoją z tyłu za nimi Podpisanie umowy w...
cztery osoby stoją w jednym rzędzie, z tyłu widoczny baner ministerstwa infrastruktury i rozwoju Finał umowy to zakup 55...
przemawia wicemarszałek Wiesław Raboszuk Wicemarszałek Wiesław...

Przedstawiciele Kolei Mazowieckich oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) podpisali cztery umowy na zakup nowego taboru. To kolejny etap, zawartej w styczniu br. przez spółkę, umowy ramowej na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Stadler Polska Sp. z o.o. Koszt inwestycji to ponad 2,2 mln zł brutto.

 

– Od lat dbamy o to, aby mieszkańcy mogli podróżować bezpiecznie i komfortowo. Nowe pociągi będą nowoczesne i energooszczędne, a liczniejszy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości ich kursowania na Mazowszu. Co ważne, jest to impuls rozwojowy dla naszego regionu. Wszystkie zamówione pociągi mają być produkowane na Mazowszu – w zakładach firmy Stadler w Siedlcach – podkreśla wicemarszałek Wiesław Raboszuk. – Dziś Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju. Tylko w zeszłym roku z ich usług skorzystało ponad 62 mln osób, a dzięki realizowanym inwestycjom są niekwestionowanym liderem pod względem liczby nowoczesnego taboru – dodaje.

 

– Nie ulega wątpliwości, że zakup nowego taboru zdecydowanie poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Po dostarczeniu pojazdów komfort podróżowania koleją na Mazowszu będzie zatem jeszcze lepszy. Cieszę się, że w Centrum Unijnych Projektów Transportowych doceniono nasze projekty i tak wysoko oceniono ich wartość merytoryczną – mówi prezes zarządu Kolei Mazowieckich Robert Stępień.

 

Koleje Mazowieckie na wykonanie inwestycji aplikowały o unijne środki w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Całkowita wartość projektów to ponad 1,4 mld zł, a poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowalnych.

 

Przewoźnik otrzyma 580 mln zł na realizację czterech projektów:

 

  1.  „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem.

Termin dostaw – 2019 r.

Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł.

Kwota dofinansowania – 128,55 mln zł.

  1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych II”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim

Termin dostaw – 2020 r.

Wartość całkowita projektu – 310,25 mln zł

Kwota dofinansowania – 126,05 mln zł.

  1. „Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem.

Termin dostaw – 2021 r.

Wartość całkowita projektu – 387,77 mln zł

Kwota dofinansowania – 157,57 mln zł.

  1. „Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych”

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą i Tłuszczem.

Termin dostaw – 2022 r.

Wartość całkowita projektu – 413,61 mln zł

Kwota dofinansowania – 168,07 mln zł.

 

– Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy kreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dzięki świetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramach konkursu ogłoszonego przez CUPT. Tydzień temu podpisaliśmy umowę z dwoma bankami: PKO BP oraz BGK na kredyt w wysokości ponad miliarda złotych. Ta umowa jest dla nas dowodem zaufania i świadczy o tym, że Koleje Mazowieckie to pewny finansowo partner – dodaje członek zarządu, dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich Cezary Lewandowski.

Liczba wyświetleń: 423

powrót