Informacje prasowe

Informacja prasowa - Mazowsze – serce Polski

2009.04.09 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Hanna Maliszewska

Mazowsze stawia na nowy wizerunek. Już w drugiej połowie roku ruszą kampanie wizerunkowa i promocyjna akcentujące najmocniejsze strony regionu: nowoczesność, dynamiczny rozwój i atrakcyjność dla inwestorów. Ich celem będzie także przekonanie warszawiaków i turystów, że z Warszawy najbliżej... właśnie na Mazowsze, dlatego warto zaplanować tu weekend. Odmłodzone zostało również dotychczasowe logo regionu. Od tej pory towarzyszyć mu będzie hasło „Mazowsze – serce Polski”.

Punktem wyjścia dla planowanych działań jest opracowana na zlecenie urzędu marszałkowskiego przez firmę WYG International Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego. Pozwoli ona prowadzić profesjonalną, spójną i długofalową politykę promocyjną regionu. Zagwarantuje także racjonalne wydatkowanie środków na ten cel.

Naszym podstawowym celem jest zbudowanie silnej tożsamości regionalnej. W przypadku Mazowsza nie jest to zadanie łatwe. Nie jesteśmy bowiem regionem jednolitym kulturowo ani historycznie. Jednak w moim odczuciu to właśnie ta różnorodność jest naszym bogactwem, które możemy wykorzystać przy budowaniu spójnego, ale nie monotonnego wizerunku – podkreśla Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.

Kluczowym zadaniem Strategii jest stworzenie silnej marki Mazowsza. Na potrzeby Strategii zostały przeprowadzone badania wizerunkowe. Wynika z nich, że mocnymi stronami Mazowsza są centralne położenie, dynamiczny rozwój, duża atrakcyjność inwestycyjna, dobrze rozwinięta komunikacja, liczne ośrodki akademickie oraz bogata baza hotelowa. Mazowsze to także szeroka oferta kulturalna i turystyczna.

Jak podkreśla Wicemarszałek Ludwik Rakowski, właśnie te atuty zostaną zaakcentowane podczas planowanej na drugą połowę roku kampanii wizerunkowej i promocyjnej. – Jej pierwszy – regionalny etap będzie skierowany do mieszkańców regionu, turystów oraz inwestorów. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja województwa mazowieckiego – dodaje wicemarszałek. Władze Mazowsza zamierzają wykorzystać na ten cel środki unijne.

Odświeżeniu poddane zostało dotychczasowe logo Mazowsza. Od teraz towarzyszyć mu będzie hasło nawiązujące do najsilniejszego atutu regionu, czyli centralnego położenia: Mazowsze – serce Polski. Zarówno hasło, jak i logo funkcjonować będą w dwóch wersjach językowych (angielskiej i polskiej).

Wszystkie podjęte działania są wynikiem szczegółowej analizy przeprowadzonej przez specjalistów z zakresu marketingu terytorialnego.

BADANIA

Pierwszym krokiem w pracach nad Strategią Promocji Województwa Mazowieckiego były badania wizerunkowe. Ich analiza wykazała, że Mazowsze jest marką niespójną i niejednorodną. Region postrzegany jest przez pryzmat Warszawy lub reszty województwa. Mimo braku spójności Mazowsze odbierane jest jednak jako region atrakcyjny, o ogromnym, ale wymagającym odkrycia potencjale.

Biorący udział w badaniach respondenci zostali zapytani m.in. o to, z kim kojarzy im się Mazowsze i jakie cechy posiada. Co ciekawe najczęściej wyobrażano sobie Mazowsze jako osobę atrakcyjną pod względem fizycznym (urodziwa kobieta lub zadbany mężczyzna). Twierdzono, że osoba ta pełni funkcje przywódcze, zarządzające, jest nakierowana na sukces i chce być zauważona. W relacjach z innymi Mazowsze jest osobą przyjazną, chętnie nawiązującą kontakt. Choć pojawiły się również opinie, że jest osobą dominującą i lubiącą rywalizację. Respondenci zapytani o cechy kojarzące im się z osobą–regionem najczęściej wymieniali:

→ życzliwość;
→ gościnność;
→ rozsądek, opanowanie;
→ pracowitość;
→ siłę;
→ indywidualizm;
→ ambicję;
→ inteligencję;
→ zróżnicowanie, zmienność;
→ dumę, pewność siebie;
→ wyizolowanie.


W SERCU POLSKI

Analizie poddane zostało także dotychczasowe logo Mazowsza. Wykazała ona, że znak jest mało czytelny – odbiorcy często widzieli napis: „Maromba”, „Marola”. Jest również mało rozpoznawalny na tle innych logotypów. Minusem jest też brak hasła. Po wielokrotnych konsultacjach ostatecznie zdecydowano się na odświeżenie dotychczasowego znaku w celu zapewnienia spójności komunikacji z dotychczas prowadzoną promocją Mazowsza.

Skoncentrowano się na stworzeniu ponadczasowego logotypu i rozbudowanego sytemu identyfikacji marki.

Odświeżony logotyp wciąż bazuje na napisie – nazwie regionu. Nowa czcionka jest stylizowana na ręczne pismo, a jednocześnie jest czytelna. Pierwsza, duża litera ma kształt serca, będącego odzwierciedleniem hasła „Mazowsze – serce Polski”. Również kolorystyka nawiązująca do barw narodowych podkreśla położenie i znaczenie regionu. Hasło wieńczy kropka, której wymowność nie pozostawia chyba wątpliwości – Mazowsze – nic dodać, nic ująć.


Na potrzeby Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Mazowsze, poza podstawową formą znaku, zostały zaprojektowane piktogramy tematyczne. Będą one wykorzystywane w różnego rodzaju materiałach promocyjnych.


KAMPANIA WIZERUNKOWA I PROMOCYJNA

Dynamiczny rozwój, atrakcyjność inwestycyjna, nowoczesność oraz szeroka oferta kulturalna i turystyczna – to właśnie te atuty zostaną zaakcentowane podczas planowanej na drugą połowę roku kampanii wizerunkowej.

Wstępne projekty billboardów zostały opracowane przez jedną z czołowych agencji reklamowych w kraju – Opus B, wyróżnioną m.in. w konkursie Kreatury 2008 r. Layout reklam nawiązuje do nowego logo. Prosta i dynamiczna forma utrzymana w jednolitej kolorystyce będzie wyraźnie kontrastować ze zróżnicowaną przestrzenią miejską.

Kampania wizerunkowa łączy w sobie dwa rodzaje komunikacji perswazyjnej – intrygującej grafiki i wiążącego się z nią hasła. Oba te elementy dzięki przyjętej stylistyce są nośnikami pozytywnych emocji.

Przejrzystość pozwala nawet zmotoryzowanemu odbiorcy na zapoznanie się z treścią billboardu. Kolorowe motywy graficzne odnoszą się do różnych atutów regionu: kultury, przyrody, bogatej oferty edukacyjnej itd. Zaletą pomysłu jest możliwość rozwijania i adaptowania billboardów do reklamowania innych walorów Mazowsza – wykorzystując spójny język graficzny do pełnej oferty regionu.


W procesie projektowania udało się zachować równowagę pomiędzy wizualną atrakcyjnością i spójnością z przyjętym systemem identyfikacji wizualnej regionu. Pozwala to na wzmocnienie siły marki Mazowsze i na odpowiednie kreowanie jej pożądanego wizerunku.

W ramach kampanii powstaną także dwie nowe strony internetowe poświęcone turystyce i kulturze na Mazowszu. Internauci dowiedzą się z nich nie tylko, gdzie wyjechać na weekend, ale również jakie atrakcje kulturalne czekają na nich w najbliższym czasie.

Planowana na drugą połowę roku kampania zbiegnie się z rozpoczęciem obchodów Roku Chopinowskiego i 600-leciem obchodów Bitwy pod Grunwaldem.



 

Wypowiedź Marszałka Województwa Mazowieckiego - Adama Struzika


 

Wypowiedź Wicemarszałka Ludwika Rakowskiego
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy

Pliki do pobrania

Rozmiar: 2431 kB, Liczba pobrań: 301, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 869 kB, Liczba pobrań: 209, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 1388 kB, Liczba pobrań: 255, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 1066 kB, Liczba pobrań: 232, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 155 kB, Liczba pobrań: 2458, Plik graficzny (JPG)
Rozmiar: 180 kB, Liczba pobrań: 881, Plik graficzny (JPG)

Liczba wyświetleń: 4277

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.